Wednesday 2 September 2009

Aku hanya mampu tersenyum.


Ia seperti baru sahaja berlaku tadi.
Aku

d
u
d
u
k,
Aku
me
li
hat,
aku
men
den
gar
dan aku cuba menghayati.
Namun, tiada satu yang berharga pun dapat ku beri.
Melainkan hanya perhatian dan sebuah senyuman.
Dalam aku menghayati, aku dapat merasakan.
Kalimah-kalimah yang diungkapkan itu cukup indah, cukup puitis.
Tetapi sayang,
hati ini pula terlalu lemah untuk memahami.
Mungkin aku perlukan sedikit masa untuk mengenali.
Aku masih lagi tersenyum, tetapi kali ini aku luaskan sedikit pemandanganku ini.

Melihat dikelilingi saudara-saudaraku yang mungkin berlainan gaya pemikirannya,
[entah apa sahaja yang difikirkannya]
Tetapi masih lagi berkongsi sebuah fahaman yang sama.
Aku mula mengerti.
Juga mula berhalusinasi.
Apakah ini yang dimaksudkan dengan "One lamp, one light,"?
Aku sendiri tidak pasti.

-The story continues-

No comments: