Friday 12 November 2010

18

"Even SHREK still deserves for happy ending"

Saya suka malam tadi.
Berjalan-jalan seorang diri di QUT.
Senyap sahaja, tapi tetap indah.
Bintang-bintang pun berkerlipan pada saya.
Mungkin, sudah lama kita tidak bersua katanya.
Yelah, sejak saya sudah berpindah. Jarang sungguh saya berjalan
diwaktu-waktu begitu.
"Hai bintang! Saya rindu awak semua"
Saya senyum.
Eh, kucing itu masih ada lagi disitu.
Betul! Si tompok yang kelihatan seperti sombong tetapi penakut. Heh.
Dia hanya keluar waktu malam sahaja.
Kasihan. Mungkin, disiang hari terlalu banyak haiwan berbulu besar yang lain.
Si anjing. Yang gebu dan terjelir lidahnya.
Jaga diri ya, si tompok.
Saya akan pulang tidak lama lagi. Oh, bila entah kita akan berjumpa lagi?
Saya pasti akan merindui semua ini.
Woolies. Kebab O'clock. Creative industries. Lain-lain lagi.
Setiap satunya.
Ah, kenapa hari berlalu dengan begitu pantas?

2 comments:

alyshä said...

this is a beautiful post zam. i can't imagine ever having to leave brisbane :( enjoy your last few days here, the weather has been gorgeous and brisbane is at its best! :)

The Z A M said...

Can I just not leave brisbane? =(