Monday 13 July 2009

Monolog dalaman (somber+) PART 2


Alright.

Part 2!

Sekali lagi kita mulakan. Kali ini sedikit bersungguh dan juga lebih bersemangat tapi pasti ringkas. Itulah plan untuk malam ni. Cuba bermonolog dalaman dengan apa yang patut (Sekali lagi) Kerasaan runsing dan sedikit kecewa.


"Ye sedikit sahaja," *Hati cuba menafikan*



Dalam post ini, perkataan-perkataan yang berbaur Bahasa Melayu akan diterapkan secara wisely dan juga tidak dilupakan kepada English. Tujuannya, supaya ia neutral. Neutral dalam erti kata cuba mengimbangkan the use of English and as well as the application of Bahasa Malaysia.

Alright, part 1 (which refers to the previous post) seems to be fine, not really flunk, funny a bit and somehow sound little 'menyeramkan' as claimed by a friend of mine. Kelihatan sedikit 'awkward' tapi agak 'relieve'. Simple, persis, jitu dan juga agak gabrah (Terlupa. Benarkah itu ejaannya?).

Baiklah. Local time 8.00 am(Waktu Brisbane). Pagi hari ini bermula dengan sedikit gembira. Walaupun sepi, tetapi masih juga sedikit gembira. Mission 'Pursuit of a bit of happiness' was accomplished. Tears were being shed. A bit. Little. Sampai sahaja dibilik itu. Tersentuh mendengar suara-suara riang dan juga cuba untuk mencari ruang untuk bergelak bersama. Indah rupanya hidup ini. Kan? Thank alot to Steven, Angel, Anneth and yeah, Cliff. Budak-budak Hongkong yang cukup mesra, bergaya dan hyperactive (merujuk kepada Angel).


Steven: Do you eat frog, zam?


Zam: Erk, you mean frog as in 'Frog'...?

Steven: Yeah, Frog!! The brown ones. The ones that can jump.

Zam: Owh, No. It looks exotic, man. Seriously.

Steven: Haha. Indeed. But, yeah, I have tried.

Zam: haha.. All right.


See, bergayakan Steven ni. Sudah kukatakan kepada kalian. Gara-gara frog itu, we managed to pick up the conversation until the end. Tiba-tiba aku rasa. Sebenarnya dah lama rasa. Being someone who has a belief of cultural relativism is always good. Percayalah. Madam Tan Aig Bee pun percaya juga. Walaupun kadang-kadang Madam Caroline kelihatan tidak percaya. Tetapi, sebenarnya dia percaya. (Gosh, I miss her alot seriously)

Berpuasa hari ini. Alhamdulilah. Rejab sentiasa diingati. Cuba melaksanakan sebaik yang mungkin. Cuba merapatkan diri kepada-Nya sedaya-upaya. Insya-Allah. Walau 'buka' nya tidak sehebat mana, tapi nikmatnya tidak terkira. Bahagia. Janji-Nya tidak pernah pudar kepada hambanya. Thank you, Allah.

11.30pm. Rasa masih tidak sempurna. Benar. Missing something. Serius.


"Mandi?"

"Dah..."

"Erm... Mungkin kerana sebab... Erm. Tidak mengapa. Biarkan sahaja,"


Ya. Biarkan sahaja. Maybe, you really need a sweet rest, mate.


*sedih, sunyi. bersama telefon bimbit.*

2 comments:

SyapaDoNut said...

haha..
ptot lah idup xtenteram..
KO X MANDI...
-ini conclusion yg dapat disimpulkan.. ahaha

The Z A M said...

Bukan... hukhuk...